donderdag 1 mei 2014

Chantal-items

Hier nog even wat voorbeelden van "Chantal-items" (zie ook de vorige post).


Het gaat om kleine beeldjes, waar ik meteen "verliefd" op word, als ik ze zie.


Deze bijvoorbeeld:



Toen mijn moeder deze "muis met bloedneus" eens zag staan, zei ze: 'Dat is nou echt iets voor jou, om neer te zetten. Jij bent wel van die kleine gekkigheidjes.'

Inderdaad, ik zie zoiets in een winkel, kringloop of op een rommelmarkt en dan ben ik meteen verkocht.

In de loop der jaren heb ik het allemaal maar in een letterbak gezet.
De letterbak is in huis-vorm en was al grijs geverfd toen ik hem kocht. 
Ik vind hem net iets leuker dan die bruine letterbakken van vroeger.

Zo staat de hele verzameling bij elkaar.

Hier nog wat voorbeelden van 'mij-aansprekende-beeldjes'.

liefde op 't eerste gezicht

al jáááren m'n kleine vriendje
(ooit eens gehad van m'n tante, komt helemaal uit Liechtenstein; zo heet ie dus ook: Liechtenstein)

dubbeldekker uit Londen
(was ooit een sleutelhanger, heeft heel lang aan mijn fietssleutel gehangen, totdat het oogje afbrak.
óók gekregen, van een andere tante)


een eendje, dat ook nog eens een doosje is!!

een kleine fauteuil.....

een koffertje....te schattig voor woorden.....

Er staat nog meer in de letterbak, maar dit zijn toch wel mijn favorieten.
En ja, het is een stofnest.
Maar een keer hard blazen doet wonderen ;-)!

In de loop der jaren zullen er heus wel bijkomen.
Mocht ik dan nog steeds bloggen, dan zal ik ze tegen die tijd laten zien.

Vriendelijke groeten,

Chantal













3 opmerkingen:

  1. Grappig om en gedeelte van je verzameling te zien. Ik vind vooral het koffertje erg leuk.
    Fijn weekend. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Chantal,
    Wat een leuke dingetjes allemaal, dat wordt een steeds grotere verzameling moois...
    Ik wens je een heerlijk weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooh wat leuk! Dat muisje is ook weer zo schattig! Wat leuk dat er ook originele namen zijn bij gevonden ;-)
    Ja dat kuiswerk kan ik mij er bij voorstellen, ach ja dat blazen helpt ook ;-)

    Liefs Wendy

    BeantwoordenVerwijderen