dinsdag 20 mei 2014

Le Bric à Brac

Afgelopen zaterdag, 17 mei, werd voor de tweede keer de markt "bric a brac" gehouden in het Lingebos in Vuren (Gld).
Wat is dat toch een superleuke markt, zeg!!
Het is een kofferbakmarkt in Franse sferen.

Er staan aan beide kanten van een verharde weg "kramen" opgesteld.
Zowel van kleedjes als uit de kofferbak wordt verkocht.
En sommige kofferbakken zijn de "derrières" van wel héél leuke auto's....

In dit geval geen "derrière" maar een zijkant: Is 't geen snoepie?!!


Het weer was fantastisch: niet te warm, niet te koud.
Daardoor was ook iedereen vrolijk en met de Franse chansons die om je oren vlogen, was de sfeer compleet.
Voor de innerlijke mens werd ook gezorgd; er stonden (wederom oude) busjes, met frietjes of crêpes te koop.


Dat de markt een succes is, bleek wel uit de vele standhouders, meer dan vorig jaar.
En er is voor ieder wat wils.
Kleding, brocante, oud gereedschap, speelgoed, huishoudelijk spul, boeken, antiek(?), curiosa, planten, kleinmeubelen, snuisterijen en ga zo maar door.

Heerlijk om te struinen en te zoeken naar 'schatten'.

Ik heb een paar leuke dingen gevonden en niet eens zo heel schokkend ( je hebt wel eens van die vondsten, waar je drie weken later nóg lyrisch van bent; díe zaten er deze keer niet bij).

Wat dacht je van deze houten bal, voor de verzameling "houten ballen": 

50 cent!

En dan deze: 


Ooit wil ik nog eens een teckel. Hiermee kan ik vast wennen aan het idee.


En dan een heel klein boekje van Beatrix Potter (I love the English style!!)



En bij dezelfde man waar ik dit boekje kocht, stond ook een allerschattigst schaaltje van Peter Rabbit (ook van de hand van Beatrix Potter). Dat blijkt van Wedgwood te zijn en die meneer wilde er 10 euro voor hebben (slik). Dat vond ik te duur en liet het daarom staan.

Groot is de vreugde als je daarna een superlief mokje vindt, óók van Beatrix Potter, óók van Wedgwood, en je hoeft daar maar 25 cent.......!!! voor af te rekenen. Kijk, dát zijn de vondsten!!




Deze twee vogeltjes mochten ook mee. Ik had ze al eens eerder op een markt gezien en was er toen weg van.
Toch niet genomen en ja, als je dan spijt krijgt, terug loopt, dan zijn ze weg natuurlijk.
Nu heb ik ze dan uiteindelijk toch.
Ik vind de kleuren en het keramiek zo mooi.


Oh ja, dit artikel staat niet op de foto, maar ik scoorde ook nog een jas voor mezelf. Hartstikke nieuw!
Het is zo'n bruine, doorgestikte jas. Zo'n lekkere dunne, lichte jas. Voor slechts 5 euro!!

Ik ben helemaal happy met m'n aankopen, maar ook zeker happy met zo'n superleuke markt en dat op slechts een kilometer of 5 van m'n huis.

Ik wens iedereen een fijne week verder!

Vriendelijke groeten,

Chantal






















6 opmerkingen:

  1. Wat fijn zo'n leuke markt vlak bij je huis. Dat lijkt me een hele belevenis. Leuke spulletjes heb je gekocht. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ziet er super gezellig uit en met dit weer helemaal super natuurlijk ...prachtige aankopen hoor geniet er lekker van ...fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat was een leuke en gezellige kofferbakverkoop.
    Leuk dat je zo mooi geslaagd bent.
    En er stonden inderdaad snoepjes van auto's!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Chantal,
    Wat ziet dat er gezellig uit! Je hebt een paar heel leuke dingen gevonden, maar 10 euro voor een schaaltje op zo'n kofferbakmarkt is inderdaad toch wel iets te veel... zeker in vergelijking met de andere spullen...
    Ik wens je een heerlijke avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Chantal, wat ziet dat er super leuk uit.... je waant je precies ergens ver weg in Frankrijk ....
    waren er bij ons maar eens zo'n super leuke evenementen....en als het weer dan nog eens meezit is het natuurlijk geslaagd ... héél leuke spullen heb je gescoord !!
    Volgende week (1juni) doen wij een rommelmarkt in noord-frankrijk in Bourbourg niet ver van de kust...héél benieuwd of er schatten liggen of net het ééne dingetje dat ik wil....haha....
    héél fijne dag nog
    Liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een gezellige markt.
    Leuke spulletjes.
    Een echte teckel moet je zeker doen.
    Ik heb er 2 van die eigenwijze beestjes.

    Gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen