maandag 18 augustus 2014

Mijn vondsten

Wat was het weer geweldig om de Franse markten te kunnen bezoeken!!
Al was het alleen al voor de sfeer.....

Ik heb een aantal leuke dingetjes meegenomen. Was mijn budget groter geweest, had ik vast en zeker nog meer spullen gekocht.

Hier enkele voorbeelden:





Een lederen doosje voor het bewaren van "studs" , knoopjes aan blouses en overhemden, manchetknopen.





Op het eerste gezicht een gewoon beeldje van een hertje. Maar ik had de kier in het nekje al gespot.
Het blijkt een flesje te zijn, met het mondje als schenktuitje. 'k Vond het zó apart!!




 Een superoud bijbeltje, althans als de datum van 1850 klopt.
Het ruikt ook oud, zóóó muf.
Het bijzondere was, dat ik er, tijdens het bladeren, opeens een gedroogd klavertje vier in vond. Wie weet hoe lang dat er al in zit.
Moet je je voorstellen dat er een oud Frans mannetje of vrouwtje het lang, lang geleden vond en plukte en bedacht om het tussen dat Bijbeltje te drogen.....Niet wetende dat er ooit over geblogd zou worden in een ander land. Vind ik zo bijzonder! Wie weet, wat er later met onze spulletjes gaat gebeuren en in wiens handen die terechtkomen.






Het volgende item is er één van: je houdt ervan of juist helemaal niet!!
Mijn neefje van 12 'rilde en gilde' er in ieder geval van.

Kan het me wel voorstellen hoor, want "Skipper" (zo hebben we hem gedoopt) kijkt je niet met al te vriendelijke kraaloogjes aan. Het nootje in z'n pootje "verzacht" de uitstraling een beetje.....


Het volgende item trok me meteen aan, toen ik langs de kraam liep: de afbeelding, de kleuren.
De mevrouw achter de kraam begon meteen te ratelen over 'echt porselein' en 'Limoges', waardoor ik dacht: "Leg maar weer terug! Buiten m'n budget." Maar toen ze zei 'cinq euro' (5 euro) en ik mijn pokerface opzette en zij zakte naar de schappelijke prijs van 'trois euro' (3 euro), heb ik het toch maar gekocht!





Van een wat ruiger kaliber is de houten bal, die ik kocht voor mijn verzameling.
Leuk, om nu een kleiner formaat te hebben. Slechts 1 euro!

De mand heb ik ook gevonden en is gebombardeerd tot 'ballenmand'. Er kan genoeg in en je kan de ballen goed zien. Nu nog wat meer verzamelen....




Ik heb nog een aantal dingen, die ik graag de volgende keer laat zien.

Voor nu, een fijne week!

Vriendelijke groeten,

Chantal





7 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je zo goed geslaagd bent! Het bijbeltje is een hele mooie aanwinst en het klavertje vier is vast voor jou bedoeld...bijzonder dat je dit in het bijbeltje hebt gevonden.

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Chantal,
    Wat heb je leuke spullen gevonden daar in het Franse... Ik vind het bijbeltje heel erg mooi en ook het bord... het eekhoorntje vind ik dan weer wat minder, maar zoals je het zelf zegt, je vindt het wat of helemaal niet...haha...
    En je ballenverzameling is ook weer wat gegroeid en in die prachtige mand komt ze goed tot haar recht...
    Ik wens je een heel fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie spullen heb je gevonden, en dat klavertje vier in het bijbeltje heel bijzonder.

    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Chantal, ik hou ook van de franse marktjes , wij hebben nu éénmaal het geluk
    dicht bij Frankrijk te wonen, zo'n 5min...joepi... en elke week is er wel ergens
    een marché-de-puces of brocante ... héél mooie spullen heb je gekocht, kan je
    best blij van worden hé ?
    Je kan alle marktjes vinden op www.sabradou.com per datum en per streek !
    héél fijne dag nog
    liefs
    Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke spulletjes heb je gevonden. Ik ben benieuwd naar de rest.
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een bijzondere vondst heb je gedaan zeg met het bijbeltje en het klavertje vier.
    Heerlijk hé om al die schatten te vinden.
    Fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk zeg !! ben helemaal weg van het hertje...wat apart !!!...liefs van mij...x !

    BeantwoordenVerwijderen