donderdag 31 mei 2012

Interieur

Vandaag laat ik enkele foto's zien van "hoekjes uit huis".





Deze schaal heb ik gevonden op een marktje in Frankrijk.

Hier bewaar ik poezen- en hondenmedicijnen in...

ja, je moet ze ergens in bewaren :-)


Dit 'aardbolletje' vond ik pas bij de kringloop.

Je draait hem rond en dan verschijnt er een emaille nummertje,

dat de datum aangeeft.

Grappig dingetje!



Dit is mijn servieskast.

Ik spaar het Zeller Kip en Haan-servies, zoals je ziet.

Ik vind het zo'n gezellig en landelijk servies.


Dit lijstje vond ik pas op een rommelmarkt.

Ik vind het zo'n lief ouderwets plaatje!

Vooral dat zwarte katje, dat daar zo eigenwijs voor de schouw zit.



Nu een glimp in mijn andere servieskast(je).

Dit is voornamelijk "servies voor de sier".







Boven de schouw hangt een oude franse spiegel.

Op de schouw een verlegen meisje.

Als je heel goed kijkt, zie je de foto staan van

mijn oude hondje Floortje.

Inmiddels is ze overleden, maar zo blijft ze altijd nog

een beetje bij ons.


Op het hoekje van de schouw staat een foto van mijn opa,

in zijn jonge jaren.

Daarbij staat de pijp, die hij altijd rookte.

Het houdertje heb ik eens ergens gescoord.



De laatste foto is van mijn kleine verzameling flesjes.

Ik houd van flesjes met een leuke of aparte vorm.

De verzameling is nog niet zo groot, want ik ben er nog

niet zo lang mee bezig. Maar....geduld is een schone zaak!

Er komen er in de toekomst vast meer bij.

De schaal met blauwe rand komt ook uit Frankrijk.

Die herbergt niets, maar staat gewoon mooi te wezen.


Zo, nu hebben jullie een beetje een indruk, van wat er zoal

in huize Warm Mandje staat.

Tot de volgende keer!

Vriendelijke groeten,

Chantal














4 opmerkingen:

  1. Hoi Chantal,
    Het ziet er reuze gezellig bij je uit en wat een leuke spullen. De foto en pijp van je opa vind ik heel bijzonder en wat goed dat je een pijp standaard erbij hebt kunnen kopen, het maakt een geheel plaatje zo.

    Nog een hele fijne avond!

    Lieve groet, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Chantal,
    Wat een gezellig inkijkje in je huis. Ik ben een serviesmens, dus ik vind je servies en je franse schalen heel mooi.
    Maar de jeugdfoto van je opa en de pijp vind ik heel bijzonder.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat je ons even een kijkje door je huis...en al je verzamelde schatten, hebt gegeven!
    Heerlijk hé dat verzamelen vsn oude spullen!

    Groetjes va Marianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. HA Chantal,
    Bedankt voor je leuke reactie, ennuh gister zag ik al even tussen het klussen door jou post.
    Toen dacht ik nog wat heb je een mooie kleur op je muur. We hebben echt de zelfde smaak! heerlijk warm en prachtig zilvergoed heb jij ook zeg! je flesjes zijn ook plaatjes. Het kastje is ook van een bijzonder mooie kleur. Is dit origineel of heb je dit zo zelf geschilderd.
    Ik zit te twijfelen of ik mijn keuken zal gaan schilderen in ossenbloedrood. Nu is hij kersen houtkleur. Ik heb een oud buffet en een dressoir als keuken. de bovenkast hebben we zelf gemaakt. Lijkt me helemaal geweldig om hem er uit te laten knallen. Nou je hoort het we zijn hier nog wel even bezig! hihihi Eerst de deuren en plinten nog en dan ben ik er wel uit denk ik.
    Ik wens je een heel fijn weekend
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen