donderdag 7 juni 2012

Duizendschoon

Vandaag heb ik mezelf getrakteerd op een bosje Duizendschoon.

Liep er eigenlijk altijd aan voorbij, omdat het echt zo'n

"Avondvierdaagse" -bloem is.

(alsof je het anders niet mag kopen en neerzetten......)


Maar Duizendschoon is echt een mooi, lief bloemetje!

Eigenlijk nooit zo goed bekeken, maar door de lens ziet alles er

beter uit.

Moet je die kartelrandjes eens zien.....

Knappe knutselaar, die dat zo geknipt krijgt!


Wat is de natuur toch mooi en prachtig...


Tussen de bloemetjes door, zie je, op de kast, mijn

nieuwe glazen stolp. Er liggen nu oude leren boekjes onder,

met daarop een foto van Siepie.

Ohja, ik heb nog een  nieuwe aanwinst.

Naar aanleiding van het vorige bericht, kwam het mijn oma

ter ore, dat opa's pijp in een "niet-origineel" houdertje stond.

Nou en dát kon natuurlijk niet!

Dat stond bij haar op de salontafel....inderdaad 'stond', want ik mag

het hebben.

 Geweldig toch!!

Nu is het setje compleet.





Dit zijn nou van die items, die nooit, maar dan ook

nooit uit huis gaan.

Soms wil ik nog wel eens wat verkopen op Marktplaats,

maar dat zijn dan spulletjes, die ooit eens op een

rommelmarkt of kringloop zijn gekocht.

In ieder geval zonder de emotionele waarde en herinneringen.


Ik hoop, dat mijn kinderen er later ook heel zuinig op zijn

en niet denken van "ach, die ouwe troep van moeder, gooi

maar weg".

Laat ze het dan tenminste naar de kringloop brengen, dat

 een ander er weer blij mee is....

Laten we zeggen, een nieuwe 'aan brocante verslaafd

en bloggend iemand', die denkt "och, wat leuk....een pijphouder,

ben benieuwd welk oud mannetje, die vroeger gebruikt heeft...'

Nou, mijn opa dus.



Vriendelijke groeten,

Chantal












5 opmerkingen:

  1. Wat lief van je oma!! Nu is het setje compleet! Het is ook een bijzonder houdertje.
    Je duizendschoon is prachtig. Eigenlijk is elk e bloem een hoogstandje. Als je er oog voor hebt sta je iedere keer weer verwonderd.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je duizendschoon is prachtig en heel mooi van kleur...genieten dus.
    Een bijzonder verhaal en het ziet er ook heel erg mooi uit...
    Jammer hoe mensen soms iets weggooien....dat begrijp ik dus ook niet.

    Lieve groet,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als ik weet dat jou kinderen het naar de kringloop brengen dan stuur ik mijn kinderen om het gauw te gaan halen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Chantal wat mooie dat je de houder erbij hebt gekregen, nu is het helemaal compleet.
    En wat is de houder mooi zeg, zo schattig op die pootjes.

    De natuur geeft ons mooie bloemen zoals het Duizendschoon, maar het is zo jammer dat we er zo snel aan voorbij lopen. Sinds een paar jaar neem ik de tijd om te kijken naar de schoonheid van de natuur en ik val van de ene verbazing in de andere, zo mooi!

    Een heel fijn weekend!

    Lieve groet, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben/was ook nooit zo gecharmeerd van duizendschoon...maar als ik ze zo scherp vastgelegd, met jou camera zie...ja dan zie je ze toch met hele andere ogen...mooi hoor!
    Ja en dan de pijp houder van je Opa...echt waanzinnig mooi...en daar ligt dan Opa's pijp nu in te pronken, wat lief van je Oma, dat je hem erbij mocht hebben!
    Ik heb echt nog nooit zo'n mooi pijp houdertje gezien hoor...en vanzelf sprekend gaat dat setje..."Never, nooit, niet" bij jou vandaan!!!
    En later misschien naar de Kringloop?...nou ik denk dat je kinderen dit stukje familie verleden ook best in de familie zulllen gaan houden...en het helpt vast, als je ze deze blog post laat lezen...ha,ha!!

    Groetjes van Marianne.

    BeantwoordenVerwijderen