zondag 17 juni 2012

Schatten

Gisteren ben ik samen met mijn schoonzus naar de jaarmarkt in Heukelum geweest.
Het weer werkte geweldig mee!
Heerlijk zonnetje, niet te warm....perfect!
Aangezien Heukelum een prachtige dorpskern heeft en uit smalle, vriendelijke straatjes met
prachtige panden bestaat, slingerend langs het riviertje de Linge, zul je wel snappen, dat (met dat zonnetje) onze dag niet meer stuk kon.
Dorp Heukelum

 
Of je dan "schatten" vind of niet....., de sfeer kon niet meer stuk.
Máár, ik vond wel schatten en wil jullie hier enkele laten zien.

Mijn eerste aankoop werd er één uit vroeger tijden  ("ik hou d'r zo van")




Een handmixer!
Mocht ooit de stroom uitvallen en ik wil toevallig iets mixen.....je ziet het....ik ben voorzien.
Tot die tijd mag ie aan het bordenrek hangen voor de sier.

Toen vond ik:



Is ze niet prachtig?
Van Mosa uit Maastricht.
Ik zie de mooie pioenen er al instaan...

Dan vond ik ook nog:



en


en



en een schattig lijstje met prentje van vergeetmijnietjes in een zachte kleur blauw:


Ik was/ben erg tevreden met de gevonden schatten.
Ook met de geslaagde dag.

In het volgende bericht laat ik nog enkele mooie schatten zien, want oudtante A. is weer geweest en heeft me nogmaals verblijd met mooie spulletjes.

Tot dan!

Vriendelijke groeten,

Chantal

PS Volgens Wikipedia is Heukelum geen dorp, maar een stadje.
Wil natuurlijk geen 'valse' informatie verstrekken ;-)









5 opmerkingen:

  1. Wat een mooie spulletjes heb je gekocht.Die kan is helemaal super ,ook heel mooi voor een tuinboeket.
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige vondsten....een feestje om mee thuis te komen.....je kan is super....die zal je vaak gebruiken!!!
    Fijne week & lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Rommelmarkten blijven leuk. Je hebt weer mooie dingen gevonden, vooral de kan en het vergeetmijnietjes prentje is ook schattig. Mijn huis begint zo ongeveer dicht te slibben.
    Groetjes, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh Chantal, je hebt een Mosa kan tulpmotief. Die zijn heel zeldzaam en bij verzamelaars duur! Ik spaar voor zover ik het kan vinden nog items van dit servies. Ik heb er al een keer een log aan gewijd op mijn blog. Wat een mazzel ben jij zeg! En ze ziet er ook nog zo mooi uit.
    Je bent geslaagd vandaag en hebt een fijne dag gehad!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een geslaagde dag heb jij gehad hé, daar in Heukelum!
    En veel nieuwe/oude schatten mee naar huis genomen...super hoor!
    En dan ook nog je oudtante A, die je blij kwam maken met weer mooie dingen...nou dat was een heeel leuk weekend voor jou!

    Voor straks welterusten, en hopelijk weer een fijne, leuke, nieuwe week!
    Groetjes Marianne.

    BeantwoordenVerwijderen