dinsdag 14 augustus 2012

Brugge

Dit wordt een log met heel veel foto's.

We zijn in Brugge geweest en hebben daar een rondvaart gemaakt.
Een ritje in de koets vond ik eigenlijk ook erg leuk, maar de meiden mochten kiezen en die wilden liever varen (wat ook meetelde bij hun keuze was, dat een paard poept en 'dat is vies!' ).


Oke, varen dus.
Nou moet ik zeggen; we hebben mooie dingen gezien.
Op weg naar de bootjes én in het bootje!

Allereerst kwamen we langs de Sint-Salvators kathedraal.
Mooi en imposant bouwwerk.



Daarna kwam ik ontzettend leuke winkels tegen, waarvan ik er toch één moest binnengaan:
Dille en Kamille


Heb er niets gekocht, maar alleen het kijken naar al die soorten bakjes, lepeltjes en keukenhulpmiddeltjes is al zó leuk.

Vlak ernaast zat een chocolade-winkel. Nou, daar ben ik niet eens naar bínnen gegaan. In het kader van het lijnen, hebben we maar staan likkebaarden voor de etalage.
Wel hele mooie creaties hebben ze gemaakt van chocola.




Daarna kwamen we bij één van de opstappunten van de rondvaart.

Kijk, komt een bootje aan!

Onderweg was er zoveel moois te zien.
Hier een kleine selectie van alle foto's:










Op de 'heenweg' van de rondvaart zag ik dit raam openstaan en dacht:
Wat een leuk plaatje, iemand lucht zijn dekbed.

Totdat we terug voeren.....



Hihihi, het was een ligplaats voor de meest gefotografeerde hond van Brugge!!!!









Toen we terugliepen, na een vaart van een half uur, zag ik nog enkele mooie details.





Wat een mooie stad is Brugge!!
Als je eens de kans krijgt om te gaan......zeker doen!

Vriendelijke groeten,

Chantal








10 opmerkingen:

  1. Ja Brugge is zeker heel mooi!
    En een rondvaart te doen is helemaal geweldig...en zeker om veel mooie foto's te kunnen maken, van de mooie huizen, die je tegen komt...en hoe leuk...die van de meest gefotograveerde hond in Brugge...ha,ha!
    Ik was vorig jaar een weekend, met een vriendin in Gent (ook zo mooi) we hadden schitterend weer, en hebben, buiten dat we veel op leuke terrasjes rondom de Lei...hebben geluncht, later even om gezellig een wijntje doen, en weer wat later, om heerlijk te eten, en als afsluiting voor een lekkere cappucino...met een glaasje amaretto...mmm...en zo gezellig!
    Eh..oh ja, wij hebben toen ook een prachtige rondvaart gemaakt...en veel mooie foto's geschoten!
    En het was dat het 30 graden heet was...anders hadden wij zeker wel wat van die heerlijke bonbons meegenomen hoor...(hadden we gewoon daarna verder gegaan met lijnen...ha,ha!)

    Zonnige groetjes, Marianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhhhhh Brugge......ik vind het een droomstad,zo mooi !!
    En als je weer eens gaat moet je eens doen als de Zandfeesten er zijn,een prachtige antiek en brocante markt en zoooooooo gezellig is het er dan !!

    Groetjes
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw wat een prachtige stad! gaat deze huismus zeker onthouden! hihihi
    fijne avond
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Brugge is inderdaad een hele mooie stad! Wij waren er een keer met kerst, erg koud maar zo sfeervol! Fijn dat jullie zo genoten hebben!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Brugge en Gent staan op mijn verlanglijstje. Het zijn zulke fantastische oude steden!
    En dat heb jij weer uitgebreid laten zien. Ik denk dat ik ook voor het varen had gekozen.
    heerlijk dat jullie zo hebben genoten!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ben gek op foto's kijken en op deze manier heb ik een goed beeld gekregen van het prachtige Brugge!

    Fijne avond. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt schitterende foto's van deze prachtige stad gemaakt!

    Fijne dag

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ohhh, wij zijn hier ook al eens geweest en je foto's roepen weer heerlijke herinneringen bij mij op !!!! wat heb je ook prachtige foto's gemaakt van deze mooi stad...ik heb er van genoten Chantal!!!!!Lieve groetjes ELLY.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Brugge is echt een mooie stad.
    Zijn er verleden jaar met de vakantie ook geweest.
    Wil ook wel weer een keer terug.

    Gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen